czwartek, 29 stycznia 2009

Bułeczki scones

Świetne na śniadanie lub podwieczorek. Słodkawe, z wierzchu kruche a w środku mięciutkie :-). Ładnie pachną.. Przepis pochodzi z kwestii smaku, klik klik.
Polecam, warto wypróbować, fajniutkie są ;-).

Składniki na 8 bułeczek* Mi wyszło o wiele.. więcej :) :

  • 250 g przesianej mąki
  • 4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • Szczypta soli
  • 50 g miałkiego cukru do wypieków
  • 50 g masła, pokrojonego w kosteczkę
  • 1 duże jajko
  • Około 100 ml mleka * u mnie 1,5%
  • 50 g rodzynek * pominełam

Piekarnik nagrzej do 220 stopni. Mąkę przesiej 2 razy. Dodaj masło, proszek do pieczenia, sól i cukier. Rozetrzyj składniki palami. W miseczce ubij jajko i dodaj tylę mleka, aby powstało 140 ml mleczno-jajecznej mieszanki :). Do suchych składników dodaj z niej 2/3 pozostawiając pozostałą 1/3 do posmarowania bułeczek. Dodaj rodzynki i szybko wyrób jednolite ciasto * w razie gdyby było zbyt suche--> dodaj więcej płynnej mieszanki, rzadkie--> podsyp mąką. Podsypując mąką rozwałkuj ciasto na grubość 1,5 cm. Wykrawaj bułeczki * ja robiłam to troszkę większą foremką do ciasteczek. Układaj je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Posmaruj z wierzchu ubitego białka. Piecz 10-12 minut, na złoty kolor * ja oczywiście w połowie pieczenia musiałam przekręcać bułeczki na 2 stronę, żeby się nie przypaliły :-). Podawać ciepłe, najlepiej z masełkiem i dżemem. Smacznego !

1 komentarz: