piątek, 27 lutego 2009

Babka ziemniaczana z kaszą i serkiem feta


Już od dawna planowałam ją zrobić, totalny hit imprezy ..;) Wyjątkowo nie miałam żadnych nie planowanych przygód, no może pomijając poparzenie wszystkich opuszków palców od obierania ziemniaków- troszkę się niecierpliwiłam ..:) Prosta, od szybkości przygotowania zależy to czy ugotujecie ziemniaki w mundurkach. Ja tak zrobiłam, myślę, że wtedy ziemniak zachowuje cały swój smak i jest o wiele lepszy. Najlepiej smakuje z sosem grzybowym / pieczarkowym. To się nazywa s.o.l.i.d.n.y obiadek :). Świetnie się odgrzewa a składniki można dostosować do swoich upodobań ;-) Taka babkę możecie przygotować z dodatkiem różnych kasz, boczku a nawet soczewicą. Wyszła mi nieco blada, ale kto by się czepiał szczegółów ;-). Polecam kochani :) Z przepisu Olgi Smile.

Składniki:

  • 1 kg ugotowanych białych ziemniaków
  • Torebka kaszy gryczanej * czyli 100 g , zastąpiłam jęczmienną
  • Małe opakowanie śmietany * około 200 g
  • 250 g serka feta
  • Pęczek natki pietruszki * pominełam
  • Dwie cebulki dymki razem z zielonym szczypiorem* użyłam 3 zielone szczypiorki, bez dymek
  • 4 jajka
  • Sól, czarny mielony pieprz

Ziemniaki obierz i ugotuj w osolonej wodzie* lub w mundurkach. W drugim garnuszku ugotuj torebkę z kaszą. Do dużej miski przekłóż sprasowane ziemniaki, ugotowana kaszę , pocięte w kostkę cebulki wraz ze szczypiorkiem, natkę pietruszki * sam zielony szczypiorek i starty na tarce serek feta. Dodaj od razu sól, pieprz, jajka i śmietanę. Całość wymieszaj i przekłóż do natłuszczonego naczynia, które można zapiekać. Babkę wstaw do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piecz około 1 godziny. Podawaj, gdy jest mocno ciepła i zrumieniona, polana gorącym sosem grzybowym :-) . Smacznego!













4 komentarze: