poniedziałek, 18 maja 2009

Blok czekoladowy.

Wielki powrót ;). Pieczenie z dziewczynami ciąg dalszy, część kolejna :)). Szybciutki, prosty deser. Nie mogłyśmy się doczekać - keksówka poleciała prosto do zamrażarki, a co ?! Miałyśmy smaka.. ;). Później dwa głodomory wyjadały resztki z lodówki o 3 nad ranem popijając gorące kakao - mówią, że kochanego ciałka nigdy nie za wiele. Mam nadzieję, że to prawda, bo po ubiegłym weekendzie, zapewne przybyło ! ;]
Przepis z książki " Czekolada " . Ważna uwaga na koniec : nie popijać colą ! To nie jest dobry pomysł.. ! ;)
















Składniki na około 12 porcji :

  • 275 g czekolady deserowej, to logiczne, że trzeba kupić 3 tabliczki, zawsze można wrzucić całe 300 g, albo i nie.. ;)
  • 175 g masła
  • 4 łyżki stołowe płynnego miodu, użyłyśmy zwykłego, spadziowego
  • 2 łyżki ciemnego rumu, u nas biały i znacznie więcej .. ;)
  • 175 g herbatników, ciastek np. digestive
  • 25 g podpieczonego ryżu preparowanego, pominęłyśmy
  • 50 g orzechów włoskich, u nas 100 g ;)
  • 100 g posiekanych kandyzowanych wiśni - nie doczekały, niestety.. ;))
  • 25 g białej czekolady do przybrania - niekoniecznie, my odpuściłyśmy

Na dobry początek przygotuj wszystkie składniki, wtedy pójdzie gładko. Do garnka umieszczonego na rondlu z wrzącą wodą wrzuć połamaną czekoladę i masło, wlej miód i alkohol, mieszając cały czas do uzyskania odpowiedniej, jednolitej konsystencji. Pokrusz herbatniki na małe drobne kawałki, dosyp do masy razem z ryżem, orzechami i wiśniami. Starannie wymieszaj.

A teraz najtrudniejsza część tej całej filozofii ;) :

Przygotowaną keksówkę wyłóż papierem do pieczenia - najlepiej wcześniej nasmarować masłem, papier przyklei się do ścianek formy i łatwiej będzie wyłożyć masę ;). Całą zawartość garnka przelej do foremki, wyrównaj i dociśnij wierzchem łyżki - o tym ostatnim akurat zapomniałyśmy ;). Schłódź w lodówce conajmniej 2 godziny. Najlepiej smakuje po nocy leżakowania w lodówce, ale po godzince w zamrażarce, też jest całkiem niezły ! ;).

Polecamy i smacznego !! :)) ;**

Efekt końcowy :

15 komentarzy:

  1. O, jak fajnie, że już jesteś :)! Nie mogłam się doczekać, bo to już miesiąc po testach, a Ciebie wciąż nie ma i nie ma...
    No ale jak wracasz to w dobrym stylu :). Też miałam zawsze ochotę zrobić ten blok czekoladowy, ale zawsze jest tyyyle rzeczy do wypróbowania :)...
    A tak w ogóle, to fajnie wyglądacie wypaprane czekoladą :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Jejciu jakie Wy jesteście fantastycznie szalone!:))) Cieszę się,ze już jesteś Bello!:)) A blok uwielbiam, sama jeszcze go nie robiłam, zupełnie nie wiem dlaczego. Pyszności!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wreszcie wróciłaś! "Pyszną" zabawę miałyście, jak widzę :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Zwariowane dziewczyny jesteście he he, aż miło popatrzeć i powspominać :D
    A blok fantastyczny!

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wróciłaś w dobrym stylu :) Tak trzymąć! Chociaż blok czekoladowy o 3 nad ranem to dla mnie hardcore :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej Mała, a gdzie Ty jesteś?

    OdpowiedzUsuń
  7. Bella zyczę Ci pieknych Świąt Bozego Narodzenia!:)
    Wróc do nas!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. cześć,

    mam na imię Kasia i piszę do Ciebie, ponieważ trafiłam na Twój blog z-pasja-przez-zycie.blogspot.com. Mam takie pytanie do Ciebie: czy zajmujesz się jeszcze tym blogiem ? bo widzę, że ostatnia aktualizacja była 18 maja 2009 roku. A szkoda bo blog był bardzo fajny, prowadzony z prawdziwą pasją i ma sporo fajnych przepisów. Może byłabyś zainteresowana jakąś pomocą w uzupełnianiu treści lub odstąpieniem bloga (a nawet jego odkupieniem, mogą Ci zapłacić jakąś kwotę). Po prostu sama też chciałam założyć blog, jednak nie chcę zaczynać od zera i pomyślałam, że skoro Twój blog stoi troszkę opuszczony, to mogłabym kontynuować jego rozwój.

    wkasia1984@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  9. czesc bello! :)

    mam do ciebie blogowa prośbę - jeśli by ci to nie sprawiło za dużego kłopotu, czy mogłabyś zmienić link w swoim spisie blogów do mojego bloga z kuchareczki.blox.pl na ten juz nowy, bookmeacookie.blogspot.com? Bo tamtego juz nie uaktualniam, a wszystkie przepisy sa na nowym. Byłabym bardzo wdzięczna.

    Miłych wakacji! :)

    asia.

    OdpowiedzUsuń
  10. Witaj Bello!
    Przyszłam do Ciebie z życzeniami wesołychŚwiąt Bozego Narodzenia.:)
    Mam nadzieję,ze u Ciebie wszystko w porządku.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. to taki blog na bogato :)

    w czasach kiedy były bloki czekoladowe, czekolada była towarem luksusowy

    OdpowiedzUsuń
  12. Szalone kuchareczki:)
    Aż miło popatrzeć-smakuję pewnie jeszcze lepiej:)

    OdpowiedzUsuń